• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Angående månadslön

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Du har skrivit helt fel utifrån ditt eget resonemang, man ska inte dela något alls med 12 utan helt enkelt uppge den nuvarande månadsinkomsten, ge rätt råd åtminstone om du ska skriva här.
Nordea och Swedbank bekräftade nu att man ska skriva sin faktiska månadslön som det står i avtalet. Lize, är du inte trött på att ha fel?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 707
Nordea och Swedbank bekräftade nu att man ska skriva sin faktiska månadslön som det står i avtalet. Lize, är du inte trött på att ha fel?
Om jag ska uppge min månadslön som står i mitt anställningsavtal, som skrevs för 17 år sedan, blir det väldigt galet... det har varit ett antal lönerevisioner sedan dess, man skriver inte om avtalet varje gång lönen höjs, utan om man ändrar befattning, undantas från MBL, kommer överens om längre uppsägningstid o s v. Vad jag menade var att du själv skriver att man ska dela den lön som UC uppger delat med 12, vilket är ett riktigt uselt och felaktigt råd. I mitt fall hade lönen varit 97 tkr/månad istället för faktiska 90 tkr, eftersom min bilförmån läggs på den lön som redovisas till UC. Jag tycker att du är riktigt oförskämd, så nu avslutar i varje fall jag denna konversation, vi lever uppenbarligen i helt skilda världar.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Om jag ska uppge min månadslön som står i mitt anställningsavtal, som skrevs för 17 år sedan, blir det väldigt galet... det har varit ett antal lönerevisioner sedan dess, man skriver inte om avtalet varje gång lönen höjs, utan om man ändrar befattning, undantas från MBL, kommer överens om längre uppsägningstid o s v. Vad jag menade var att du själv skriver att man ska dela den lön som UC uppger delat med 12, vilket är ett riktigt uselt och felaktigt råd. I mitt fall hade lönen varit 97 tkr/månad istället för faktiska 90 tkr, eftersom min bilförmån läggs på den lön som redovisas till UC. Jag tycker att du är riktigt oförskämd, så nu avslutar i varje fall jag denna konversation, vi lever uppenbarligen i helt skilda världar.
Undrar vad dina "rika vänner" i de "dyraste bostäderna" i stan säger om detta;) :)
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Om jag ska uppge min månadslön som står i mitt anställningsavtal, som skrevs för 17 år sedan, blir det väldigt galet... det har varit ett antal lönerevisioner sedan dess, man skriver inte om avtalet varje gång lönen höjs, utan om man ändrar befattning, undantas från MBL, kommer överens om längre uppsägningstid o s v. Vad jag menade var att du själv skriver att man ska dela den lön som UC uppger delat med 12, vilket är ett riktigt uselt och felaktigt råd. I mitt fall hade lönen varit 97 tkr/månad istället för faktiska 90 tkr, eftersom min bilförmån läggs på den lön som redovisas till UC. Jag tycker att du är riktigt oförskämd, så nu avslutar i varje fall jag denna konversation, vi lever uppenbarligen i helt skilda världar.
Du lever uppenbarligen i en fantasivärld där man inte behöver göra som bankerna säger man ska göra. Så är det när man har väldigt väldigt rika vänner som inte har fast lön och lever i dyra fantasi bostad i fantasi värld. Och juste... kör fantasi bilar. Utan fast lön.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
För min egen del är fasta lönen 20.000 i månaden och provisionen på ungefär 65.000
Ska jag då ange 20.000 när jag söker lån :D?
Really?
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
För min egen del är fasta lönen 20.000 i månaden och provisionen på ungefär 65.000
Ska jag då ange 20.000 när jag söker lån :D?
Really?
Inte om du har väldigt många rika vänner:cool: haha annars om banken vill ha din fasta månadslön så ja, det är vad du BORDE ange enligt 3 stora banker jag varit i kontakt med:) men vissa av oss här tror de vet bättre än banker bara för de hänger på låneform:eek:
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Nordea och Swedbank bekräftade nu att man ska skriva sin faktiska månadslön som det står i avtalet. Lize, är du inte trött på att ha fel?
Konstigt men för mig säger Swedbank att de kollar den taxerade inkomsten och om man har bonus, ob, tillägg varje månad så räknas det med.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Konstigt men för mig säger Swedbank att de kollar den taxerade inkomsten och om man har bonus, ob, tillägg varje månad så räknas det med.
Ja de sa att OB fick man ta med, till mig också. Om det inte ingick i månadslönen. I dk ingick OB i månadslönen kommer jag ihåg tex
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Ja de sa att OB fick man ta med, till mig också. Om det inte ingick i månadslönen. I dk ingick OB i månadslönen kommer jag ihåg tex

Du verkar ha fått helt andra besked än vad vi andra har fått.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Du verkar ha fått helt andra besked än vad vi andra har fått.
Nej. Så har det alltid varit och det har jag fått beträffat idag. Det är nog vissa av oss som måste acceptera hur banker tänker och kanske ta av foliehatten. Extra knäckt och bonusar kan man lämna utanför banken. Bonusar är precis vad det är, alltså en bonus. Inget en bank kan göra bedömning baserad på. Punkt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp